ZŠ T.G.Masaryka
Koláž fotografií

Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ 

Podpora kvalitního vzdělávání na 4. ZŠMŠ Mladá Boleslav - OP JAK , registrační číslo projektu CZ.02.02.XX/00/22_002/0007924.

Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce s rodiči dětí, žáků, účastníků zájmového vzdělávání a veřejností.

Cíle projektu: Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování. Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce s rodiči dětí, žáků, účastníků zájmového vzdělávání a veřejností.

NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY - DOUČOVÁNÍ NEXT GENERATION

Co je to Národní plán doučování?

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo Národní plán doučování, který pomůže zmírnit negativní dopady výluky prezenční výuky v důsledku pandemie COVID-19. Je primárně určen pro žáky ohrožené školním neúspěchem a v extrémním případě vypadnutím ze vzdělávání. U těchto žáků došlo k vážnému zhoršení výsledků vzdělávání.

Týká se doučování, resp. doplňkové vzdělávání i naší školy?

Plán podporuje všechny základní a střední školy a konzervatoře v České republice v realizaci individuálního i skupinového doučování, resp. doplňkového vzdělávání žáků.  

Kdo bude moje dítě doučovat?

Doučování, resp. doplňkové vzdělávání mohou vést učitelé dané nebo sousední školy, asistenti pedagoga, studenti či učitelé v důchodu. Stejně tak mohou doučovat dobrovolníci z řad neziskových organizací, kteří působí v  našem okolí. Doučování, resp. doplňkové vzdělávání by mělo probíhat zejména osobně a mělo by se zaměřovat na hlavní předměty.

Je doučování, resp. doplňkové vzdělávání povinné?

Doučování, resp. doplňkové vzdělávání není součástí povinné školní docházky a záleží především na domluvě se školou. Je to velká příležitost, kterou by bylo škoda nevyužít, nikoli „strašák“. Je normální, že každý neumí hned všechno dokonale a není zapálený pro všechny předměty ve škole. Každý si může dovolit něčemu nerozumět, něco hned nepochopit a nevědět. Od toho jsou zde lidé, kteří pomáhají. Pokud se zajímáte o doučování, resp. doplňkové vzdělávání pro Vaše dítě v rámci tohoto programu, konzultujte prosím jeho případné zařazení s vedením školy či příslušným třídním učitelem nebo učitelkou.

V čem doučování, resp. doplňkové vzdělávání pomůže?

Žákům samotným tento doplňkový vzdělávací program z okamžitého hlediska umožní se dopodrobna věnovat jakémukoli tématu, kterému při výuce nerozuměl nebo které ho naopak zaujalo. Díky individuálnímu přístupu má jedinečnou možnost se ptát nebo si vybudovat vztah k předmětu, který mu do té doby nemusel nic říkat, může změnit pohled na předmět, který ho do té doby nemusel bavit. Zároveň v některých případech může navázat lepší vztah s doučujícím.
V čem je vzdělávání prostřednictvím Národního plánu jedinečné a zajímavé?

Národní plán doučování, to je doplňkový vzdělávací program pro rozšíření nejen znalostí žáků!
→ zdarma (hrazené státem z prostředků fondu Evropské unie zvaného Next Generation EU),
→ organizovaný vedením školy,
→ individuální přístup, malé skupinky i jednotlivě,
→ za spolupráce nejen již známých učitelů, zaměstnanců školy,
→ především osobně, ale v odůvodněných případech lze i online.
→ Od ledna 2022 navazuje na doučování z podzimu 2021.
→ Původně vznikl, aby pomohl dohnat mezery v učivu žákům, kteří se zapojovali do distanční výuky způsobené pandemií covid-19 jen stěží, problematicky. Ale těžit z něj mohou takřka všichni, nejen „pětkaři“.
→ Děti díky němu nejen doženou, co nestihly ve škole, ale mohou se ptát na cokoli, co je zajímá, na co v běžných vyučovacích hodinách nezbývá čas, a dozvědí se i to, co ani nevěděly, že je zajímat bude!